Söndag morgon….

5 Feb

God morgon alla glada,

Det är söndag morgon….fast nu ser jag att klockan är efter 12 mitt på dagen, så det är väl eftermiddag redan 😉 Har precis ätit frukost med föräldrarna och tagit på mig skidkläderna för idag ska jag och papsen ut och gå på skidor igen. Jag vet att man säger åka skidor i Sverige , men i Norge säger man ut og gå på ski, så därför säger jag att vi ska ut och gå på skidor.

Bara för att nämna mina räkmackor igår kväll. De var underbart goda och jag åt hela 4 stycken stora mackor. Jämfört med Stockholm, så har Norge supermegastore jätteräkor och de smakar helt underbart. Så egentligen behöver man bara några stycken på en macka för de täcker rätt bra,men jag slänger på lika många som de svenska små bäbisräkorna för det är så fantastiskt goda 🙂 Lite vin till detta blev det, och sen så va jag så trött så jag somnade med ljuset på i rummet innan jag hann sätta på en tv-serie som jag alltid gör innan jag somnar.

Papsen preparerar mina skidor så deska gå brai spåret, och nu strax bär det av igen ut i den vita vintern!

Ha en toppen dag, så hörs vi senare!

4 svar to “Söndag morgon….”

  1. Katarina 5 februari, 2012 den 17:53 #

    Vad roligt Marta! Lycka till i bloggvärlden och ha en skön söndag med familjen! Kram

    • martasvardag 6 februari, 2012 den 21:22 #

      Tack så mycket vännen! Det är roligt att skriva ner sina tankar faktiskt. Nu händer det ju inte så mycket nu när jag är hemma hos mamsen och papsen, men sen ska du se att det händer massa spännande saker 😉 Kram

  2. Lena 6 februari, 2012 den 15:31 #

    Kul att du är igång med bloggen Marta. Ser fram emot att följa dig här 🙂
    Önskar dig en fin vecka i Norge!

    Kram

    • martasvardag 6 februari, 2012 den 21:21 #

      Ja,det var dags att börja kände jag! Hoppas det blir lika kul som jag tror det blir 🙂 Har det toppen här i Norge, skönt att slappna av lite och komma bort från Stockhols-stressen 🙂 Kram

Kommentera

