Härliga måndag…

6 Feb

God kväll allihopa,

Då är det måndag kväll och jag ska snart lägga mig täkte jag. Tänkte bara skriva lite om min dag idag och lite om gårdagens skidåkning med papsen. Jag hade ju planer på att gå 2 mil igår, men vi gick en lite annorlunda väg och det blev jättemycket uppförsbacke vilket gjorde att jag blev helt slut, så det slutade med 400 m längre än i lördags. Helt död va jag när jag kom hem, men det va skönt att gå på skidor ändå. Lägger upp några bilder här nu, dock är de lite mörka, men ni ser nog att det finns massor med snö:)

                                                                                                                              

När jag kom hem igår var det bara att lägga sig och vila massa. Skulle dock ha behövt lite massage för jag va öm i hela kroppen. Dock är det ännu värre idag faktiskt. Men jag överlever!!

Imorse va jag uppe 0255 för jag skulle till Gardermoen (flygplatsen i Oslo) och jobba. Det blev taxi för 1150 NOK för ett jobb på 1,5 t och sen tog jag flygtåget hem igen. Somnade direkt när jag kom hem, och sen vid 13 åkte jag för att träffa en kompis på ett köpcenter i närheten av där hon bor. Då fick jag träffa hennes underbara dotter Ane som var helt fantastiskt underbar fin. Jag fick självklart hålla henne så mycket jag ville och hon var så pyttepytteliten. Hon kom till världen några dagar innan nyår, 2 veckor före tiden, och hon var fortfarande mindre än då jag föddes. Jag sa till henne att hon är helt perfekt, och då kom det ett stort smile om hennes munn. Hon måste ha förstått vad jag sa til henne 🙂 Shit va mysigt det var att hålla en sådan liten bäbis igen. Jag älskar ju barn, och jag är ju gudmor till en av väldens bästa tjejer, Tindra. Hon är 3,5 år och jag brukara vara barnvakt åt henne och hennes fina lillasyster Evelina ibland. De är ju rättså stora nu, så det är ju några år sen de var så små som lilla Ane. Efter vår fikastund kom min kompis sin man och hämtade oss och körde mig hem till min bestemor. För då var det dags för middag. Jag har ju alltid lite konstiga önskemål om mat när jag hälsar på hemma, och idag var det fiskbullar i vit sås med potatis och kokta morötter. Detta är mat som jag åt på dagis (som var min allra bästa tid i mitt liv…så som jag kommer ihåg det), och jag kommer aldrig sluta äta fiskbullar just på grund av att jag har så många goda minnen kring denna maträtt.

Det kanske inte ser så gott ut, men det är supermegagott. Och speciellt när mamsen lagar maten….mmmmmm!!

Dags att krypa ner under täcket nu och kolla några tv-serier och sen somna och sova till kanske 1000 imorgon om jag har tur:)

Vi hörs imorgon alla glada!

Kram

2 svar to “Härliga måndag…”

  1. Jenny 7 februari, 2012 den 15:05 #

    Hej! Herregud vad galet tidigt du var uppe! Ååå lite bebis mys 🙂
    Vilken tv serie är det du tittar på nu? tittade du på revenge? jag har sett till avsnitt 13 men nu måste man vänta på att de resterande så de släpps..
    Kram!

    • martasvardag 7 februari, 2012 den 18:14 #

      Ja, det va tidigt uppe ja 😦 Men det gick bra. Jag tittar på Gossip Girl,Greys Anatomy, Private Practice, Bones, och en del andra serier. Har ju 13 episoder med Revenge, såtänkte snart börja kolla 🙂
      Imorn är det upp tidigt igen! Kram

Kommentera

