Och då va tisdagen över också snart….

7 Feb

Hej,

Idag sov jag hur dåligt som helst. Konstigt för jag hade ett trevligt sms-samtal med en kompis innan jag somnade, men ända så vakna jag mitt i natten och på morgonen småsov jag bara. Skulle ju jobba  inågra timmar på flygplatsen idag med, så jag försökte sova så mycket det gick. Åkte in till flygplatsen och var där i några timmar, och sen åkte jag hem till min bestemor för lite hemmagjord tomatsoppa…mmmmm…. Men under middagen så blev jag så sjukt trött att jag somnade nästan medan jag satt och åt. Så de skickade mig hem för att lägga mig och vila. Så nu ligger jag i sängen och tänkte kolla några tv-serier och sen somna så tidigt som möjligt. Måste upp 0350 imorn för taxin kommer och hämtar mig 0420. Måste vara på flygplatsen från 0530 till 1530 imorn…undrar va jag ska hitta på mellan första flyget gå (0735 och nsta flyg går (1500)?!?!?

Undrar förresten om någon har någon bra sovkur som de kan tipsa mig om. Ibland som idag så vakna jag mitt i natten, somna om, småsov hela morgonen och vakna på riktigt vid 10, hur trött som helst, och sen har jag varit trött hela dagen. Men jag lovar att jag inte somnar förs tidigast 2300 ikväll. Försöker komma på sätt att somna tidigt på så att jag får mina 8 timmars sömn varje natt, men det är svårt. Tror inte jag har sovit 8 timmar på många många år faktiskt. Inte ens på helgen när jag inte behöver kliva upp kan jag sova mycket:( Så snälla, om ni har något bra tips, så tar jag gladligen emot det. Har försökt med sovtabletter….funkar ej, har försökt att dricka rött vin, funkar så jag somnar snabbt, men sen vaknar jag efter några timmar, har försökt att vara så aktiv som möjligt så att jag blir slut i kroppen, men det verkar inte hjälpa alls:( Så kom med tips och råd, jag försöker det mesta!!!

Berätta gärna om det händer er något roligt eller så. Kanske det ger mig ett smile om munnen och så glömmer jag att jag är trött en liten stund 🙂

Ha en fortsatt trevlig kväll, så hörs vi imorn!

Kram

 

Kommentera

