Lillördag

8 Feb

Dagen började jättetidigt. Taxin kom 0420 och körde mig till Sandvika,sen tog jag flygtåget vidare till Gardermoen. Jobbigt att kliva upp så tidigt och ville sova mer. På flygplatsen var vi klara på 1 timme, så jag åkte hem, sov 3 timmar och åkte in igen. Kunde ju inte sitta på flygplatsen i över 6 timmar utan nåt att göra (dessutom är det himla ont om sittplatser där också). Jag och hon Hanne som är från skolan som skickar iväg alla dessa ungdommarna var jätteduktiga idag och fick alla incheckade på rekordfart! Efter att de sista var incheckade åkte jag hem till bestemor och satt o pratade lite med henne medan jag stickade på min halsduk. Hoppas jag blir klar imorn, så lägger jag upp en bild här på bloggen. Sen måste jag snabba på och sticka klart presenten till papsen. Han fyller ju år på lördag och då ska presenten vara klar. Mamsen sin morsdagspresent är redan klar….varit klar sen innan jul 🙂 Det är inte morsdag i Sverige nu på söndag, endast här i Norge. Men jag måste ju fira de norska dagarna i och med att jag är norsk och min familj bor i Norge!

Efter en jättegod middag hos min bestemor (polsk middag som heter kopytka), drog vi hem och jag och papsen tog på oss skidkläderna och gick upp i spåret 5 minuter från där de bor. Tog en kortare runda idag för det är den ända som har ljus. Dock blev det 6,58 km ändå. I början var det endast uppförbacker i ungefär 2-3 km och den sista backen sprängde nästan mitt hjärtat kändes det som. Men sen var det ju hur mycket nedför som helst och då blev det skönt igen. Sa till papsen att vi kunde gå samma spåret igen så det blev dubbelt upp, men vi gjorde det inte ändå (hade säkert verkligen sprängt hjärtat då). Imorn hoppas jag att jag har lika mycket energi!! Vem hade trott att det var så roligt och kul att gå på skidor?!?! Måste ju passa nå nu när jag är hemma för jag har ju inte ens skidor i Stockholm. Sen är det jobbigare att ta sig till nåt spår och så också. Men det är ju superhärlig träning kan jag säga! Så iväg med er alla och gå på skidor, ni får frisk luft, bra med träning och det är gratis också….om man har utstyrseln hemma självklart 🙂

Nu ska jag sticka lite till på min halsduk medan jag kollar på Bones innan jag somnar. Och imorn kan jag faktiskt sova till iallfall 1000 för jag ska inte vara på Gardermoen för vi 1230.

Gonatt!

Kommentera

