Lite jobb, lite shopping och sen middag med Gya:)

9 Feb

Idag har varit en skön dag. Började med att sova till 0930 (mycket längre än vanligt), sen åkte jag in till Gardermoen för att jobba nån timme, sen åkte jag in till stan och gick runt i affärer. Jag höll ju traditionen jag har med att jag alltid köper med mig ett par skor/stövlar när jag är i Norge. Och denna gången gjorde jag ett kap. Blev ett par ”curling” skor till 50% rea, så bara 650 kr. Norska, men ändå, bra pris sånna varma skor. Har ju letat hemma i Sverige länge nu, men kommit fram till att de inte passar mig i det märket de har haft i Sverige för ena storleken är för liten, men den andra är för stor. Och nu fick jag även gå ner nästan 2 storlekar 🙂 Affären heter Lille Vinkel Sko och det är andra paret med stövlar jag köper där faktiskt.

Sen efter lite shopping gick jag och träffade mina norska kollegor på det norska kontoret, och efter det åkte jag till Majorstua och träffade upp en gamal (hon är ung)kompis som jag inte träffar så ofta, Gya. Vi gick på några affärer, och sen gick vi till Bolivar och åt middag och tog ett glas vin. Så mysigt och varmt och i och med att vi inte ses så ofta så hade vi ju självklart massor att prata om. Det blir nog eventuellt en sväng på stan på lördag, måste ju passa på nu när jag är hemma för en gångs skuld. Ska bara kolla upp med en tidigare kollega när han kan ses och vad han vill hitta på. Sprang förresten på honom mitt i stan idag. Inte sätt han på 4 år liksom. Supertrevligt!!

Nu tänkte jag äta lite kvällsmat och sen ta och lägga mig. För imorn sa jag till Gardermoen igen för ett par timmar, sen ska jag träffa min kompis Elisabeth för en kaffe, och sen ska jag färga håret till bestemor om vi båda orkar 🙂

Gonatt

 

Kommentera

