Söndag och veckan i Norge är snart slut….

12 Feb

Tänkte bara meddelaatt jag inte har glömt er här, igår sov jag till långt på dag i och med att jag var på Gardermoen kl. 0500, sen åkte jag igen strax efter 0600. Hur trött som helst, så nästa gång jag vakna var kl. 1300 🙂 Skönt, men halva dagen var borta 😦 Sen bar det iväg till ffären för att köpa blommor till mamsen och papsen och så slängde jag med lite blommor till bestemor också. Sen var det middag hos bestemor, och jag fick slänga i mig maten för jag skulle nämligen till Gya (min kompis…hon heter inte Gya, men jag kallar henne det ibland för hennes mamma brukade alltid säga det). Min kompis bor i en jättefin lägenhet. Så oerhört fin är den asså. Hon är intresserad av inredning och design och det ser man verkligen när man kommer in genom dörren hos henne. Kom på nu att det hade ju varit smart av mig att ta några kort så att jag kan visa er hur snyggt hon bor. Vi satt och drack och pratade om allt mellan himmel och jord, men mest av allt om killar. Det visar sig att vi båda träffar samma typ av killar….dårliga killar. Men igen av oss ger upp hoppet om att hitta den rätta killen 🙂 Efter att ha kollar tunt lite och letat efter vad Gya skulle ha på sig, gick vi sedan ut. Vi åkte till Bar Vulkan vid Akerselva och där hade vi skoj. Det blev ganska många drinkar, och jag var hennes ”wingman” och hon var min ”wingman”. Men tyvärr så var det lite fel killar på det stället igår. Nästan alla var för korta, och de som var längre var inte så himla spännande faktiskt. En kille kom bort till oss flera gånger och han stank rök, och till slut fick jag bara säga att han snällt fick gå för det luktade så illa om han. Och han va inte speciellt intressant heller:( Men vi hade kul ändå! Sen skulle ju jag ta mig hem igen och då skulle jag åka en buss ett litet tag, sen en annan buss, men tyvärr så gick inte den första bussen för vägen var avspärrad av några polisbilar för det verkade som det hade hänt nåt. Jag sa att jag kan ju bara gå ner till där den andra bussen går ifrån, men Gya vägrade låtamig gå (rätt så smart av hon för det är en del våldtäkter i Oslo på helgerna). Så jag följde med Gya hem och vi gjorde varma mackor i ugnen, sen kollade vi pyttelite på Melodi Grand Prix (norska melodifestivalen) och fick veta att Tooji vann och han ska representera Norge. Här hittar ni vinnarlåten till Norge. Vi får se vad Sverige kommer upp med iår då 🙂 Sen lästa vi att Whitney Houston dog. Vilken jätteshock asså. Trist. Först Michael Jackson och sen Whitney Houston. Vad blir det nästa?!?! Vi la oss sedan i hennes fantastiskt sköna säng och vakna imorse. Och då åkte jag hem och gjorde klart pappas födelsedagspresent ch vilade några timmar.

Nu är jag färdigpackat och klar för söndagsmiddag hos bestemor innan jag åker hem till Stockholm. Flyger med Norwegian som jag gillar mycket. Ganska så trött är jag fortfarande, blev ju rätt så sent igår, men jag är riktigt glad att jag sov över istället för att vandra ensam runt i Oslos gator i väntan på en buss. Ska vara helt ärligt och säga att jag faktiskt gillade att vara hemma denna gången rätt så mycket…självklart gillar jag det annars också förjag får ju vara med min familj, men denna gången fick jag liksom träffat några kompisar och leva ett ”vanligt” liv över längre tid och me like it. Jag flyttar nog inte tillbaks (än iallafall), men det var riktigt trevligt här denna gången!!

Jag lägger upp bild på mammas och pappas present sen så ni får se hur mina stickade sockor ser ut. Hoppas ni tycker om de!

Ha en underbar kväll!

Kommentera

