Onsdag igen då…

15 Feb

Då var det onsdag och lillördag och jag som skulle träna imorse gjorde ju självklart inte det. När klockan ringde kl. 0600, så klarade jag knappt att öppna ögonen, så det blev till att jag sov vidare och klev upp till vanlig tid. Besviken på mig själv, men så kan det tydligen gå. När jag kom till jobbet bokade jag in et kvällspass istället. Berättar hur det gick senare.

Arbetsdagen var lång och tråkig, så himla lite att göra så nu bestämde min chef att jag skulle jobba på mitt ”vanliga” jobb resten av veckan och nästa vecka för de har så oerhört mycket att göra där. Blir ju glad för att kunna jobba där för det är ju det jag gillar att göra, men samtidigt är det ju inte kul att studsa fram och tillbaks som en studsboll när det passar han liksom. Men men, nu ska jag iallafall hjälpa till och avlasta mina ”vanliga” kollegor 🙂

I och med att det var så lugnt på jobbet idag hann jag även med att chatta med en kompis av mig lite. Fråga han hur det går med tjejerna och han sa att det går bara bra, han ska även på dejt imorn. Jag sa att jag också vill gå på dejt, men det verkar inte dyka upp nåt. Inte det att det ramlar ner dejter från himlen (som oftast), men vart ska jag hitta nån dejt då?!?!? Tar ju lite tid att skapa en profil på en dejting sida, och jag har varit så slut efter jobbet innan jag åkte till Norge att jag inte har orkat göra så mycket efter jobbet. Men kanske jag hinner sätta ihop en liten profil i helgen, så kan jag börja se om det är några bra killar där ute!!

Efter jobbet åkte jag hem för att äta och sen vila lite för jag skulle ju på Friskis i Farsta och träna skivstång, men efter maten var jag så trött att jag la mig på soffan och somnade. Precis innan jag somnade avbokade jag mitt pass. Sov i 1,5 timme, så lycka till till mig med att somna nu senare idag. Lite irriterad på mig själv är jag för jag ville heller gå och lägga mig tidigt idag, men nej du. Egentligen skulle jag träffa min kompis Lena (mamman till min guddotter) och vi skulle hem till mig och göra god fräsch mat (bruschetta) och lite andra goda saker. Men imorse fick jag ett sms av henne vart hon skrev att hon tyvärr hade legat hela natten med feber tillsamans med lilla Evelina. Så självklart sågs vi inte. Jättesynd för vi har altid så trevlig, men man måste alltid passa på sig sälv och ta hand om hälsan. Så vi försöker igen nästa vecka.

Vågar inte skriva att jag ska försöka på att träna imorn bitti, för som ni ser nu så verkar det inte gå så bra för mig. Men i helgen ska jag pallra mig till gymmet och springa på bandet eller spinna på cykeln så jag kommer igång igen. Lena frågade faktiskt om jag är gravid i och med att jag är så oerhört trött, då svara jag att det faktiskt är fysiskt omöjligt. Det skulle isåfall vara ett mirakel om jag var det. Då skratta hon bara 🙂

Får se om min lillasyster kommer online på skype innan jag somnar idag. Har kollat runt på lite resor till vår årliga systersemester och jag hittade något riktigt bra idag, så nu måste jag kolla med henne om hon vill åka på den resan och på de datumen, sen måste jag be min chef om ledigtoch syrran måste ju också be om ledigt för vi måste ju boka så tidigt som möjligt för att få detta superbra priset! Så kryssa fingrarna för mig för att allt ordnar sig för jag har ett stort behov av att ha en resa att se framemot. Då blir min vardag mycket ljusare på en gång nämligen och jag kommer att sväva på moln igen 🙂

Ha en fortsatt toppen kväll och skriv gärna en rad eller två om någt som muntrar er upp eller får er att må bättre!!

Kommentera

