Söndag och sol och härlig ”värme” ute

19 Feb

Idag är det oerhört fantastiskt väder ute. Lite blött och så på vägarna, men temperaturenär helt underbar. Går man ganska snabbt så blir man ganska så varm, men jag klagar inte, bättre för varm än för kall. Tyvärr så valde jag att ta på mig mina nyinköpta stövlar som är för varma, och nu sitter jag här med världens skoskav och stora blåsor på hälarna:( Men jag kan bara skylja mig själv. Men det var en underbart skön prommis med Ida ända. Som vi avrundade i Globen med en fika och massa bra snack!! Sen fick jag åka t-banan hem pga. mina stackars fötter.

På tal om nåt helt annat….såg ni melodifestivalen igår?!? Det var verkligen ett mirakel som gick vidare….och då menar jag att det var ett mirakel för nr 8….inte för oss andra. Det värsta jag nånsin har hört asså. Allt annat igår var bättre än det sista bidraget som gick vidare direkt till Globen. Jag bestämde mig för att åka till Måddan och Jocke och kolla melodifestivalen och snacka lite skit och spela lite spel. En riktigt trevlig kväll med gott vin gott snacks och gott sällskap. Jag och Måddan satt o pratade till 2 på natten, medan Jocke gick och la sig några timmar tidigare. Men shit vad svenska folket skickade vidare till finalen asså. Jag kan ju egentligen inte klagaför jag röstar ju inte, men jag tror helt ärligt inte att min lilla röst skulle avgöra om bidrag 8 gick vidare eller inte. Pinsamt och en skandal!

Kan säga att om detta  ska representera Sverige, så vinner Norge lätt som bara det över Sverige 🙂 På vägen hem loggade jag in på fb och där var ju varje inlägg om denna skandal/detta mirakel. Haha, ett mirakel att de ens fick vara med i Melodifestivalen. Men det är ju bra underhållning och det skapar ju heta diskutioner 🙂

Nu tänkte jag lägga mig på soffan och vila mina stackar hälar och kolla lite tv-serier och börja på sockorna till Björn. Får se hur långt jag kommer.

Ha en underbar söndag allihopa, så hörs vi sen!

Kram

2 svar to “Söndag och sol och härlig ”värme” ute”

  1. Lena 21 februari, 2012 den 21:44 #

    STORT grattis till nya jobbet! Spännande vännen!
    Ses i morgon.
    Kram

    • martasvardag 21 februari, 2012 den 22:45 #

      Tack så mycket! Jag är jätteglad! Berättar allt imorn. Massor med kramar

Kommentera

