En fantastisk bra dag

21 Feb

Åhhh vilken bra dag! Den började med att jag åkte in och träna. Upptäckte att killen jag har spanat in på gymmet åkte samma t-bana som jag. Vet inte hur länge, men när jag gick av så såg jag han gå framför mig. Nästa gång jag ska träna får jag gå längst bak i tåget så att jag kan se vart han kommer på om han kommer med samma tåg igen 🙂 Men iallafall, idag blev det träning…egentligen tack vara Måddan för om vi inte skulle träna tillsammans så hade jag aldrig orkat kliva upp. Så tack Måddan, hoppas vi kan göra detsamma på torsdag!

På jobbet jobbade jag stenhårt innan personalsamtalen började, de var inte så givande för mig, men jag fick ju säga min mening om rätt mycket, så bra ändå. Ni vet….jag har ju sagt upp mig och då spelar det ju inte så stor roll. Hade väl hoppats på att han skulle säga att jag kunde sluta tidigare, men så blev det inte.  Men han kanske ändrar sig om det blir mindre att göra på jobbet osv. Jag ser iallafall verkligen framemot att börja mitt nya jobb!!

Efter jobbet åkte jag hem och lämnade träningsväskan och bytta skor och åkte in till Slussen och träffade upp Björn. Vi gick en härlig prommis på söder innan vi hittade vår plats på Ljunggrens. Och Oh My God vad vi frossade i sushi idag. Och så bjöd Björn på champagne för att fira mitt nya jobb 🙂 Den godaste maten på Ljunggrens är faktiskt spicy tuna sushi. Vi köpte 4 stycken vi, så vi åt totalt 20 sushibitar var. Men jag ska va ärlig och säga att jag lätt kunde ätit en hel portion till själv. Så sjukt gott asså!!

Men inte nog med det, jag såg ju faktiskt 2 snygga killar där idag. Dock nöjde jag mig med att kika på de bara lite då och då 🙂

Sen sa Björn till mig: Marta, det står en snygg tjej i förnstret i lägenheten där uppe säger han och pekar. Mmmm säger jag, hon är en skyltfönsterdocka. Hon rör sig inte tyvärr.

Ni kanske inte ser så bra, men det var faktiskt lite roligt att Björn trodde att hon va äkta. Jag tyckte det var lite konstigt att hon inte rörte på sig jag 🙂 Så vi skrattade massor.

Nu är jag iallafall hemma och rätt så trött efter några glas champagne och vin och massa med sushi, men jag är glad och kommer nog att sova gott känner jag 🙂

Hoppas ni har haft en underbar tisdag allihopa, så hörs vi imorn. Då ska jag faktiskt träffa Lena (hemma hos mig) och vi ska laga bruschetta 🙂 Nam nam 🙂

Kram och gonatt

Kommentera

