Ohhh härliga söndag

26 Feb

Vilken underbar dag att vakna till…Solen skiner in mellan persiennerna här i sovrummet och fyller rummet med ljus och värme. Ligger i sängen och kollar på Revenge, men jag ska nog kliva upp snart och träffa upp Katarina för en trevlig prommis till Djurgården.

Har tyvärr haft fullt upp så har inte hunnit uppdatera de senaste dagarna. I fredags var jag på Fotografiska med en kompis/exdejt och kollade på olika utställningar. Sen blev det spicy tuna med en flaska rött till på Ljunggrens och sen blev det några drinkar som sen slutade upp med Bodyguard hemma hos mig och somna på soffan mitt under filmen. Och vi skulle bara kolla på Fotografiska och ta en drink. Men det är ju alltid roligare att göra saker man inte har planerat!!

Sen igår åkte jag till Skärholmen med Yazz, sen vidare till Ikea och jag hittade äntligen mina tavellister som jag ska hänga upp i köket med hjälp av en kompis, sen blev det storhandling på Willys och sen hem och städa lite och slappa lite innan Katarina kom på besök. Vi gjorde de goda bruschetta-mackorna som Lena lärde mig att göra och sen hade vi lite kyckling tillsammans med gott rött vin till. Och  vi får ju inte glömma melodifestivalen då självklart! Efteråt pratade vi om massa saker som har med hjärtat att göra.

Efter det åkte vi in till Riche och tog ett glas vin och en drink. En kille/man kom bort och började prata med mig och även och även om han inte var intressant alls, så kan jag ju inte vara otrevlig. Så jag svarade på hans frågor osv. Sen lite senare på kvällen kom han bort igen och börja prata och sen fråga han om vi kunde ses en annan dag på riktigt. Katarina viskade i mitt öra att jag skulle säga att jag har en pojkvän, så det gjorde jag. Då sa han att det borde jag har sagt lite tidigare. Jag fråga hur skulle det ha kommit upp då? Borde jag haft en skyllt i pannan som säger att jag är upptagen eller?!?! Men han fortsatte, sa att det vore trevligt med en lunch osv. Jag sa att det kommer nog inte bli någon lunch, sen fråga han om numret osv. Det hela slutade upp med att han inte fick mitt nummer och att vi till slut gick därifrån. Katarina såg några snygga killar, men det närmade sig stängningsdag så vi åkte hem. Så himla trött på t-banan att jag somnade några gångar.

Men nu måste jag göra mig i ordning så jag kan träffa upp Katarina i stan för vår prommis. Kommer nog bli en fika också och sen ska jag nog handla med mig lite tulpaner också. Vill ju ha vår här hemma också!

Ha en toppen dag!

 

Kommentera

