Kom underbara lördag och försvinn aldrig igen

3 Mar

Denna dag har varit helt fantastiskt underbar. Den började rätt tidigt 0830 med en dusch och frukost för att sen bege sig in mot Söder och träffa Måddan och Jossan för lite Vila-shopping på Tvålpalatset på Söder. Tyvärr så är inte jag så himla bra på att fynda saker, men jag gick iallafall därifrån med en jättefins svart spetsklänning och en fin blå t-shirt. Bilderna kommer imorn för nu har jag morgonrocken på mig o är klar för lite melodifestivalen i soffan under täcket.

Efter shoppingen med tjejerna träffade jag Ida för en långprommenad mot stan/Skepsholmen. Vilken underbar dag att prommenera på. Solen skinde som aldrig förut, solgralsögonen var på, tyvärr halsduken och vinterjackan också, men så härligt att vandra runt i detta underbara vädret.

Efter prommenaden satte vi oss på P2 (ett café i Kungsträdgården) och tog en kaffe och kaka. Solen värmde rejält och det kändes som om man satt i solväggen under påsklovet och solade. Vad kan bli bättre?!?!

Så underbart att titta på de små barnen som red runt på de söta hästerna i Kungsträdgården. Vilken härlig lördag!

Efter lite fika tog vi oss en runda på stan. Ida provade lite löparskor på Stadium oh några fina byxor på Zara och jag bytte ett linne till en större storlek på Lindex och sen bytte jag kavajen jag köpte igår på Vero Moda till en som inte hade en röd tråd stickande ur ryggen. Så nu är jag 100% nöjd med allt jag har shoppat denna veckan. Och nu får jag låta bli och shoppa något på några veckor….hoppas jag. Min plånbok skulle iallafall må bra av att jag låter den vila lite 🙂

Sen satte vi kursen mot Söder igen. Vi stannade på Kebab restaurang och köpte nåt att äta. Min första kebab i Sverige och jag älskade den. Jag verkligen slängde den i mig och njöt varje bit 🙂 Vet inte om det är en bra eller dårlig grej, men men…. I Gamla Stan köpte jag 30 nya fina tulpaner som ska pryda mitt vardagsrum och kök hela nästa vecka.

Och förra veckan när jag var på Ikea köptejag denna fina sak:

Då jag kom hem fick jag för mig att gå ut och springa också. Så jag sprang ett varv på 4,77 km. Underbart var det, och min allra första löprunda utomhus det här året. Jag hoppas verkligen att detta vädret håller i sig eller bara blir ännu bättre för jag mår toppen nu. Och egter löprundan hade jag änu mer energi, så jag tog och dammsög hela lägenheten också. Vilken energi detta fantastiska väder ger mig. Helt otroligt!

Nu tänkte jag fortsätta kolla på melodifestivalen. Det är andra chansen idag, så vi får se vad Sverige har att komma med denna gången.

Kommentera

