Tisdag och virkkurs

6 Mar

Idag blev det träning på morgonen gitt. Upp 0540 för att göra sig i ordning, sen springa till t-banan för att hinna med 0621 tåget, sen in på Friskis & Svettis i City för ett indoor walking pass. Ni tänker säkert att vadå, gå inomhus. Men jag kan berätta att det är rätt så hårt faktiskt efter 20-25 minuter. Och sista 5-10 minuterna kör man bara ännu hårdare och ännu tyngre och när passet är slut är också jag slut. Men slut på ett bra sätt. Skönt pass att köra på morgonen faktiskt.Ni kan läsa mer om passet här.

Sen var det en lång och tråkig dag på jobbet, fast när det väl var dags att gå hem hade det konstigt nog gått snabbt ändå. Sprang hem för att hinna med att äta middag innan jag skulle på virkkurs. Och ja, många kanske tycker det låter tantigt, men det är det faktiskt inte. Det är faktiskt rätt många killar som virkar konstigt nog. Själv känner jag/vet jag om en kille som har virkat en jättefin mössa och jag vet att han fick mycket uppmärksamhet från tjejer på stan när han gick med den på sig. Jätteduktig var han. Jag har alltid haft svårt för det att virka, men efter dagens kurs tycker jag inte det är svårt mer. Kursen var i butiken Litet Nystan på Söder, mitt mellan Slussen och Mariatorget. Vi fick ett litet garnnystan att öva med och då gjorde vi bara en privlapp så vi fick testat lite olika sätt att virka på. Sen vörjade många att virka små bollar, blommor och morsmorsrutor, men hon tjejen som hade kursen, Annika Messing, hade gjort några snygga vantar som jag gillade direkt. Så jag tog mitt övningsgarn och satte igång med att öva mig på att virka sånna vantar. Här kommer en bild på provlappen och början på vanten som jag gillade. Den ser nog kanske lite konstig ut för det är helt fel garn, men jag har köpt rätt garn som ni också ska få se bild på. Så imorn kommer jag börja virka på mina nya snygga vantar.

Nu längtar jag faktiskt till att börja med mina fina vantar. Egentligen har jag Björns sockor att bli klar med, men detta är ju så roligt nu när det ligger fräscht i minnet liksom. Får göra båda delarna 🙂

Men nu tänkte jag faktiskt lägga mig och sova, varit vaken sen 0540 imorse plus att jag vakna 3 gånger under natten också, så rätt så trött nu.

Gonatt

 

Kommentera

