Härlig lördag förmiddag

10 Mar

Vaknade rätt så tidigt idag, vid 5 faktiskt. Då var alla lampor tända och jag hade kläderna på och sminket var kvar. Hmmm…tydligen var jag så trött efter AW’en igår att jag bara hade kommit hem och lagt mig direkt och somnat. Så upp var det och ta av sig kläderna och sminket och försöka somna igen. Vi hade jättetrevligt på AW’en igår. Det var Anu, Kajsa (som åkte på studieresa till Tahiti idag), Tessan, Måddan, Andrew och jag. Vi åt massa god mat på Olé Olé och drack sangria och öl och sen gick vi vidare till O´Learys och tog några öl till. Sen var det dags att åka hem. Var väl hemma mellan 22 och 23 igår, så det var skönt att komma hem i tid.

Den sista bilden är fredagens outfit. Glasögon från Smarteyes, tröja från New Look i England, kjol från Supré i Australien, strumpbyxrom från H&M och stövlar från Lille Vinkel Sko i Norge. Observera bara att kjolen och tröjan är jättegamla, ungefär 8 år gamla. Och stövlarna är många år gamla de med. Jag är så som inte gilalr slänga saker, jag spar på rätt mycket, Man vet ju aldrig när saker och ting kommer tillbaks på modet igen. Sen är det ju trevligt att spara vissa kläder till man själv får barn och de kan använda kläderna för att modet är tillbaka igen. Hade också lockat mitt hår så fint igår, men när vi var på väg hem så småregnade det lite så lockarna försvann lite.

Gårdagen i sig innan AW’en gick så långsamt. Inget att göra på jobbet, alla tog långa luncher, vi köpte cupcakes på Stockholm Cupcake och sen satt jag bara och bokade min och syrrans resa till New York. Fick en bra deal direkt hos ett jättefint hotell centralt i New York och sen hittade jag bra flygbiljetter till oss så vi får så mycket ut av vistelsen som möjligt. Jag har varit i New York 1 gång tidigare med Måddan. Måste vara snart 3 år sedan nu. Då hade vi 5 hela dagar i The Big Apple och vi hade det helt toppen. Då åkte vi i juni månad och vi hade ganska skönt väder faktiskt, en dag med regn, en lite kylig dag, och några soliga fina dagar. Nu ska vi åka i slutet på augusti så jag hoppas vädret blir helt underbart bra!

Ett par bilder från New York för 3 år sedan:

Men nu ska jag ta något gott att äta och kolla klart en tv-serie (One Tree Hill) och sen ska jag ha lite spadag. Göra manikyr och pedikyr, ha lite fotspa, ha i hårinpackning och verkligen bara ha en slappardag innan festen till Jossan. Det är glitter som är temat och jag har den perfekta toppen att ha på mig 🙂 Ni får se bilder senare!

Ha en toppen lördag mina fina bloggläsare

Kommentera

