Vilket tråkigt slut på denna torsdag

29 Mar

När jag hade kommit hem från jobbet gjorde jag god lax i ugn med kokt potatos, gräddfil och gurka till. Nam nam vad gott det är med fisk ibland asså. Sen målade jag mina naglar samtidigt som jag kollade på några tv-serier då jag plötsligt blev avbruten av mamma som ringde på skype. Jag såg att hon var ledsen och sen berättade hon vad som hade hänt. Det är en rätt så privat sak, så tänker inte lägga upp det här. Men en sak är säkert: Ni människor som inte kan acceptere någon för den man är: stick härifrån. Inte fan kan man bete sig som vissa människor gör asså. Vi lever i år 2012 och i ett samhälle med blandade nationaliteter, religioner, hurfärger osv osv och tycker man inte om det så får man faktiskt flytta nånstans vart man är helt själv. Om inte det passar så får man hålla käften och bete sig som en artig människa och heller vara tyst än att kläcka ur sig massa skit och såra andra människor. Så till alla er som inte kan acceptera folk och välkomna dem på grund av olik bakgrund, annan nationalitet, annan hudfärg, annan religion osv osv: skärp er. Vi lever i en modern värld med blandade nationaliteter och färger och så kommer det alltid att vara. Man är inte mindre värd och man ska iallafall inte behandlas som skit för att man inte är av samma nationalitet osv osv. Tänk på hur man sårar den andra personen som man beter sig fult mot.

Så till allihopa: ta hand om varandra och acceptera varandra. Alla är vi olika och det är det som gör oss speciella! Men även om vi är olika är vi lika mycket värd!

Kram på er alla

Kommentera

