Långfredags färg

6 Apr

Här kommer första färgen i påsken. Börjar med gult som påskkycklingarna. Är så fint med gult. Brukar använda denna färgen på sommaren till en grön klänning jag har som blir så fint.
Har legat i sängen hela dagen och endast målat naglarna och kollat på tv-serien ”Body of proof” samt letat runt efter olika nagellacks bloggar. Så roligt att läsa och se bilder på fina naglar och färger. Aka försöka bli duktigare att måla naglarna och lägga upp bilder så ni alla får se. Se faktiskt med mig 4 lack hit, så tänkte jag skulle byta lack för varje dag.
Vi börjar med Barry M nr 307 som är detta fina gula lack:

20120406-164107.jpg

20120406-164118.jpg

20120406-164128.jpg

20120406-164153.jpg

20120406-164202.jpg
Kom också med en bild på överlacker jag använder som gör att nagellacket torkar supersnabbt. Heter Seche Vite Dry fast top coat. Detta rekommenderar jag starkt,speciellt om du måste måla 3 lager med nagellack för att färgen ska bli rätt och täcka helt. Idag har jag använt 3 laget för att täcka helt. Och visst blev färgen snygg va?!! 🙂

Imorn får ni se en annan färg. Ska försöka att inte ligga i sängen hela morgondagen för det ryktas om sol imorn, så en prommis så jag får sträcka på ryggen vore bra!
Fortsätt njuta av påsken!
Ciao så länge

Kommentera

