Påskafton

7 Apr

Idag är det påskafton och solen har lyst hela dagen. Fast det har varit kallt, 0 grader imorse då vi åkte till kyrkan. Jag är inte särskilt kristen eller så av mig, men det är tradition på min polska sida att gå i kyrkan på påskafton. Man ska då ha med sig en liten korg med lite bröd, några ägg, lite korv osv och sen pynta korgen snyggt. När man kommer i kyrkan ställer alla fram sina korgar framför altaret och under mässan välsignar prästen maten och vattnar med heligt vatten. Sen åker man hem och dagen efter till frukost delar man upp äggen och maten i korgen på alla runt bordet. Så sjukt mycket folk i den lilla kyrkan idag…aldrig sätt så mycket polacker nästan 🙂
Lägger upp en bild av våra små korgar:

20120407-200425.jpg

Efteråt åkte vi hem till bestemor för att äta lunch och jag stannade till efter middag nu ikväll. Satt i bestemors jättesköna fåtölj och somnade i några timmar under filten med en elektrisk värmekudde i svanken. Dagens snygga outfit såg såhär ut:

20120407-200635.jpg
Byxorna är från Cubus som jag har berättat om tidigare och blusen är från H&M. Älskar denna fina ljusa kombinationen och jag längtar efter att inte behöva ha stövlar och jackor och halsdukar som döljer denna fina outfit. Nu MÅSTE våren komma snart. Tur det är sol så man är pigg iallafall!!
Kram på er alla och Glad Påsk fortfarande

Kommentera

