Måndag, ny vecka och….

16 Apr

…SOL 🙂

Åhhh vilken bra start på veckan. Vaknade 0530 imorse hur pigg som helst. Så jag kollade på 1 tv-serie och sen klev jag upp, hoppade i duschen och packade träningsväskan och åkte till jobbet. Här händer det dock inte så mycket, nu är vi iallafall fulltaliga på jobbet, men det innebär ju ännu mindre jobb för oss. Men men, skönt att vi alla är här så kan vi skratta lite och skvallra osv.

Har faktiskt suttit och kollat en del på Breivik-saken på nätet idag. Den visas ju live på alla nyhetssidor. Fy skam att en sådan människa ens får en rättssak. Jag menar, han har ju gjort det, bara att låsa in honom i fängelse för resten av hans liv. Egentligen tycker jag att man borde göra ännu värre saker mot honom, men om inte det går så är ju livstid det ända som passar. Och med livstid så menar jag till han dör och inte de 15-18 år som kallas livstid i Skandinavien. Han sitter liksom och skrattar i rättssalen och när han kom in gjorde han hitler-hälsningen liksom. Bara det är ju illa nog och så respektlöst så det finns inte. Jag blir riktigt riktigt upprörd av det här. Man sitter ju och läser hur mycket detta kostar staten och norska folket, 2,5 millioner per dag kostar rättssaken. Och när har sitter i fängelset så har han det ju jättelyxigt. 3 rum har han: ett ”sovrum”, en arbetsplats och ett träningsrum. Vad i hela fridens namn tänker folk med? Varför får han specialbehandling? Jag förstår verkligen inte hur det är tänkt alls. I USA hade han fått dödsdom och sprutan i armen på en gång. Inte ens snack om något annat!!!

Så ej riktigt bra start på måndagen och veckan blev inte så bra när man börja kolla på rättssaken på nätet. Usch!!! Så om ni inte vill bli på dåligt humör: titta INTE på nån nyhetssida idag eller resten av veckan.

En bra sak har iallafall hänt idag: jag har bokat in tjejerna att komma över på en 17 maj champagne-frukost hemma hos mig. Det blir frukost, bubbel, jordgubbar och tårta och sen hoppas jag att vi beger oss till Skansen för att titta på tåget. Har ju aldrig varit ledig på 17 maj i Sverige. Jag har alltid jobbat, men nu i år är det ju Kristi Himmelfärds dag samma dag och det betyder röd dag i Sverige som betyder ledig dag. Och det är ju härligt! Så måste ta mig till flaggaffären som ligger nånstans på Norr Mälarstrand och köpa lite norska flaggor att ha på tårtan och så!

Jag hoppas ni får en underbar måndag!

Uppdaterar senare vad det blir för träning. Hade tänkt att springa tänkte jag igår, men imorse såg vädret dåligt ut så jag bokade in ett spinningpass, men nu skiner solen som aldrig förut. Så blir nog att testa mina nya löpkläder!!

 

 

Kommentera

