Dagen efter

22 Apr

God morgon…eller är det lunch nu?!! 😉
Har precis kommit tillbaks från frukostmatsalen vart jag åt frukost med de nygifta. Lika fina som igår…de är nämligen så oerhört fina människor. Yazz har ett hjärta av guld tror jag faktiskt.

Innan kyrkan igår skulle alla de närmaste vännerna och släktingarna till Yazz samlas hemma hos hennes föräldrar och ha en fest för henne. Och det måste vara det skojigaste jag har varit med om. Kvinnor i alla former och storlekar med världens finaste klänningar samlades och ropade och sjöng och dansade. Känslig som jag är så kom det många tårar (även nu när jag skrivet detta). En vackrare brud ska man leta länge efter. Det var fotografer där och fotade och filmade allihopa. Och släkten är ju bara hur trevlig och gullig som helst. Man kände sig välkommen på en gång.

Efter festen gick vi till kyrkan. Det var en syriansk ortodox kyrka. Mycket gick på ett annat språk, så man förstod inte så mycket. Efteråt gick vi till lokalen där den stora festen skulle bara…med över 300 personer 🙂 Och shit vilken fest. Definitivt den allra bästa festen jag varit på och det kan mina fötter berätta om allt idag. Har nog aldrig dansat så mycket i mitt liv. En kille kom även bort och sa att jag borde få ett pris för att jag var så duktig och dansade mycket och bra. Jag är så himla tacksam för att jag fick den äran av att vara med på denna stora dag. Lärde mig så mycket kul, dansade tills jag svettades ihjäl, skrattade hela tiden och allt var bara toppen. Och brudparet höll ut helt till slut. Och jag med. Fick åka i limmon tillsammans med de tillbaks till hotellet.
Jag har knappt ord som kan beskriva denna fantastiska upplevelsen jag har fått varit med om. Jag är överlycklig om jag får säga så!!

20120422-121847.jpg

Denna dagen är något jag aldrig kommer att glömma. Vilka underbara människor man har träffat och lärt känna!

Tack för en fantastiskt underbar fest!!

Ha en toppen dag nu!

Kram

Kommentera

