Den sköna dagen fortsätter

25 Apr

Har precis ätit lunch och det fina vädret utanför butiken håller i sig (tror det var lite molningt för nån timme sen). Tiden har verkligen bara flugit iväg idag…vilket är jätteskönt. För då närmar mitt spinningpass sig 🙂 Och ja, jag längtar till träningen. Jag har kommit in i en bra träningsfas nu, så får fortsätta att hålla igång nu. Måste passa på så man blir fit för beach 2012 🙂 Sen kom jag ju på att Måddan anmälde mig till Vårruset igår som ska vara i Stockholm den 29 och 30 maj. Vi ska springa den 29 maj. Jag sprang förra året också och då sa jag att jag ville så gärna springa under 25 minuter iår, så nu måste jag hårdträna så att min tid verkligen blir det jag önskar den ska vara. Jag är ju liksom inte värsta löpmänniskan, men springer för att hålla mig i form liksom och då tycker jag att runt 25 minuter borde vara en bra tid. Någon som har varit med på vårruset tidigare och har tips på hur man kan klara förra årets tid bättre?

Sen har jag gett mig själv shoppingförbud helt fram till jag slutar jobba, det vill säga fram till den 9 maj (2 veckor). Jag är ju annars en shoppingfreak och kommer hem med nya saker varje dag….även om det bara är sminksaker eller duschtvål eller en ny deo osv, så är det ju shopping. Så nu måste jag strama in lite. Kommer dock bli svårt för nästa vecka har jag en shoppingdejt med Lena ute i Nacka och jag letar ju efter nytt porslin. Så kanske jag inte klarar att hålla mig i 2 veckor. Men jag hoppas självklart att det kan ga bra. Jag ska ju till New York i sommar och känner jag mig själv rätt så kommer det att gå åt mycket pengar då. Jag har ju redan börjat göra en lista över saker jag har lust på som jag kan köpa där borta mycket billigare än här hemma 🙂

Har ni några saker som ni alltid shoppar? Som ni inte kan låta bli? För mig går det egentligen i allt nu för tiden. Inredningsprylar, kläder, handväskor, smink osv osv. Ända jag har varit dukti och hållt igen på är skor faktiskt. Men jag tycker det blir svårare och svårare att hitta snygga skor som sitter perfekt. Hatar ju att få skoskav och nu på mina äldre (:)) dagar tycker jag att det är svårare och svårare med skor.

Nej, kanske dags att svara på mailen som ligger i mailkorgen på jobbet?!? Har ett par stycken så kanske har jobb i max 45 minuter nu framöver 😉

Trevlig eftermiddag mina kära

Kommentera

