Aprils Glossybox

2 Maj

För några veckor sedan kom Yazz på besök när jag hade ryggskott med lite sushi till mig så jag fick i mig lite mat. Hon hade också med sig ett paket som hon hade fått i brevlådan. Och hon visade mig sin Glossybox. Jag ble på en gång nyfiken och ville också ha ett sådant paket i brevlådan. Och sen gick jag in på några bloggar på nätet och vad såg jag? Jo, alla hade fått en Glossybox i brevlådan. Så då gick jag in på Glossybox sin hemsida och beställde en box jag med. Om ni går in på deras sida så ser ni hur allt går för sig. Man betalar 139 kr per månad (per box) och så får man en fin liten box i brevlådan som innehåller 5 utvalda produkter. Det kan vara vanliga storlekar och det kan vara mindre storlekar. Poängen är att man ska prova på produkter inom hudvård för att kanske hitta sina favoriter och sen köpa de. För har man inte många gånger köpt massa olika produkter som kostar massa pengar och sen kommit fram till att de inte fungerar ändå?!? Nu kan man prova på och se om de fungerar innan man köper. En jättesmart idé tycker jag. Så för 2 dagar sedan hittade jag detta paketet i brevlådan:

I boxen fanns dessa produkter:

 

Från Redken fick jag en All Soft Heavy Cream. Ska nog testa denna produkt nu i helgen när jag har lite mer tid. (410 kr/250 ml)

Från Dermalogica fick jag ett Meet Dermalogica Deluxa Sample Kit och en Ultracalming Relief Masque. Har hört så himla mycket bra om detta märket och flera av mina kompisar använder sig av Dermalogica, så jag hoppas dessa produkter också kan passa mig. (275-500 kr)

Illamasqua gav en Sheer Lipgloss i färgen mörk grön. Inte direkt min färg så den kommer jag inte att använda tyvärr. Men annars har jag hört mycket bra om detta märket. (140 kr/7 ml)

Yves Rocher gav en Moment de Bonheur EdP. En blommig doft som passar bra nu mot sommaren. (299 kr/50 ml)

Och Max Factor skicka med en False Lash Effect Fusion Mascara. Denna längtar jag verkligen till att börja använda. (175 kr/13,1 ml)

Jag kommer att återkomma när jag har provat dessa produkter för att berätta vad jag tycker om de. Hoppas det inte dröjer för länge bara 🙂

Jag skulle väl kanske önska att jag fick ett färgglatt nagellack i min box, men annars är det en bra start för mig tycker jag!

Ha en toppen kväll så hörs vi imorgon!

Kram kram

Kommentera

