Framme i deras fina hus

10 Maj

Då har vi kommit hem till syrran och hennes killes fina hus som de nästan precis har flyttat in i. Jättefint är det och bra med plats och förvaring. Köket är ju helt underbar, stort och massa arbetsytor och det passar de bra för de ÄLSKAR laga mat. De lagar mat från grunden ALLTID och det smakar så himmelskt gott. Och varje gång jag kommer på besök så ordnar de med frukost, lunch och middag om vi är hemma och det känns nästan som att bo på hotell 🙂 Men på måndag och tisdag ska jag fixa middag till de så den är klar när de kommer hem från jobbet.

De lagar nån indisk maträtt just nu och det luktar så gott. Magen kurrar och är verkligen redo för mat. Klockan är ju 23 svensk tid så egentligen är det snart läggdags för mig. Eller hade jag varit hemma hade jag redan legat i sängen för flera timmar sedan och tittat på tv-serier. Men nu är jag på semester och får kan man lägga sig senare, äta middag sent och bara njuta i massor.

Det är liksom inte så mycket värmare här än hemma, men det är rätt så fuktigt och jag har svättats som en gris idag…flera gånger. Var så skönt att komma hem till de och hoppa i duschen. Kom ut som en ny människa 🙂

Nu tänkte jag slappa lite medan de lagar klart middagen, sen äta och sen gå upp och lägga mig. Varit vaken sen 4 imorse och jag klarade ju inte somna igår förs efter 12 inatt, så ganska så slut faktiskt. Men imorn har jag ”semester” igen. Och syrran och hennes kille har tagit ledigt så alla har riktigt ledigt imorn 🙂

Så god natt alla mina kära bloggläsare, så kommer jag med fler inlägg under morgondagen

2 svar to “Framme i deras fina hus”

  1. Fabelaktig 11 maj, 2012 den 11:48 #

    Så deilig å besøke søstern og bli pampered 🙂

    Takk for gode kommentarer inne hos meg, jeg har hatt det litt hektisk denne uken, men i dag har jeg fri og det skal jeg nyte. Blant annet ved å besøke din vakre blogg.

    Fin fredag!

    Her skal jeg overraske mannen med tapas og vin, når han kommer hjem sent etterpå 🙂

    Smil og fine tanker til deg-

    • martasvardag 11 maj, 2012 den 20:26 #

      Tusen takk for den fine kommentaren din. Hjemme fra Covent Garden med noe såre fötter for jeg skulle absolutt gå i mine fina Mary Janes sko 🙂 Det ble litt shopping og en deilig lunsj och en öl på en ordentlig engelsk pub 🙂
      Håper mannen din ble overrasket 🙂
      Håper du får en stålende fin kveld og en utrolig fin helg!
      Mange klemmer fra meg

Kommentera

