Covent Garden relaxing

12 Maj

Åhhh vilken fantastisk dag vi hade i Covent Garden igår. Vädret var alldeles lagom (visst…det kunde ha blåsit mindre, men jag klagar inte). Vi åkte in med tåget till Charing Cross som ligger inte så långt från Covent Garden och sen promenerade vi till Covent Garden.

Syrrans kille tog med oss till affären där Ozzy Osbourne handlar sina smycken och som faktiskt hade rätt mycket fint (dyrt, men fint).

Sen gick vi in på en vintage-affär och där hitta syrran en jättefin klänning och jag en fin läder clutch väska. Bilderna lägger jag upp senare idag.

Sen promenerade vi vidare…in och ut genom alla möjliga fina affärer. Hittade ett par jättefina ballerinas på Aldo (och ja, jag hitta en väska och smycken också, men höll i pengarna), men de hade inte min storlek inne, så ska hitta de på Oxford Street när jag åker in på måndag eller tisdag.

Sen gick vi in på ett litet coolt center och där hittade jag en superfin klänning och ett skärp till (bilder kommer sen).

Sen var det dags för lunch. Syrran hade kollat in ett stället som heter Neil’s Yard och de hade vegetariska, vegan och inte vegetariska maträtter. Så det passar för alla. Och självklart hade de lactos och glutenfria maträtter också. Jag och syrran tog soppa (jag en super smakrik tomatsoppa, och syrran en god fisksoppa) med var vår muffins till (med olika herbs osv),och syrrans kille tog en brasiliansk maträtt som var riktigt god (the picture does not do the food justice). Och självklart satt vi ute 🙂

Sen gick vi runt i lite mer affärer och sen bestämde vi oss för att åka hem. Men jag vill ju absolut gå på engelska pubar när jag är här, så vi drog inom Roundhouse Pub i Covington Carden också och tog en öl. Älskar att gå på pubar, helt annan atmosfär än på en bar hemma. Mycket roligare, alla står utanför på gatan med en öl i handen och inne sitter/står alla och har trevligt med en öl i handen (jag fick inte köpa vin av syrran för nu är vi ju på en pub sa hon ;))

Sen åkte vi hem och gjorde hemmagjord pizza och vitlöksbröd och kollade en film och tog en Corona Extra till. Sen blev det en Magnum-glass till efterrätt. Somnade inte under filmen, men efter gjorde jag det. Sen var det dags att sova för jag var helt slut, och det var de andra också!

Nu ska jag snart kliva upp och ta en dusch, sen blir det frukost. Efteråt ska vi självklart iväg igen. Kommer inte ihåg hur man stavar det stället vi ska till, så jag berättar mer sen. Men idag blir det sköna jumpaskor på sig för idag ska vi gå ännu mer än igår tydligen 🙂 Men kameran följer med idag med!

Vad har ni för planer för idag då?

Ett svar to “Covent Garden relaxing”

  1. Fabelaktig 13 maj, 2012 den 11:27 #

    Hei søte deg!
    Takk for koselig gratulasjon på bloggen min igår, det varmer og gleder.

    Så herlig dere har det på tur hos søstern 🙂
    Nydelige bilder 🙂

    Fin søndag til deg, jeg og mannen har nettopp inntatt enn lunsj på løkka i dag – såå luksus

    klem

Kommentera

