Libanesisk afton

19 Maj

Vi hade bokat bord på Tabbouli på Regeringsgatan i Stockholm ikväll. Åhh vad god mat de har. Vi beställde in gott rött vin och sen något som heter avsmakningsmeny. Mamsen och papsen beställde med en grillmix till, medan jag klarade mig bra på 16 meze tallrikar. Så himla god mat och vår servitris som serverade oss maten var så himla duktig och kunnig.

Efter middagen gick vi en promenad genom stan och till Gamla Stan. Väl hemma somnade mamsen på en gång (helt slut efter flera långa promenader och massor med mat i magen), och jag och papsen kollade på slutet av kvällens stora fotbolsmatch. Chelsea vann (jag lyssnade bara, kollade inte för jag var upptagen med att måla mina naglar med den andra härliga färgen jag köpte i London…ni får bilder imorn…). Nu blir det en kopp te och en tv-serie och sen blir det sova för mig med.

Godnatt, vi hörs imorgon

Kommentera

