Skönt att vara ledig

28 Maj

Jag bestämte mig ju för att cykla till stan för att träffa upp Lena…i min fina sommarklänning. På vägen lossnade styret på min cykel, så jag fick promenera till närmaste besinmack och låna lite verktyg för att fixa problemet. Hehe, men som en typisk tjej såg jag väl helt hjälpeslös ut, så en trevlig kille kom fram och hjälpte mig 🙂 Jättetrevlig var han…och inte så ful heller 😉

Blev ju självklart sen för min dejt med Lena ( det tog ju en liten stund att gå till macken och få styret fixat), men väl framme åt vi lunch i den nya gallerian Mood. Jättefin galleria med annorlunda affärer, inte så mycket folk så man måste trängas och flera fina matställen med bra priser. Rekommenderar absoolut att man tar en sväng förbi…iallafall för en lunch eller ett glas vin eller så!

Efteråt vandrade vi runt på stan i affärerna och avslutade på R.O.O.M i Pub-huset och en fikapaus på caféet där uppe. Och det blev en lång fikapaus med alla möjliga samtalsämner. Tack Lena för att du lyssnar på mig. Så skönt att få prata av sig ibland och att någon verkligen lyssnar!

Men under tiden vi var i stan så försvann ju solen, molnen kom fram och vinden tog fart. Jättekallt blev det och då jag cyklade hem var det endast 10 grader ute….alltför kallt i min sommarklänning (tur att jag hade leggings och en tunn tröja iallafall).

Hemma har jag bara fixat med mina naglar och läst lite olika bloggar och hunnit kolla på ett par tv-serier. Ska nog snart gå och lägga mig för jag börjar bli lite trött. Ska ju upp och jobba imorgon som alla andra. Och jag ska även cykla in till jobbet för jag har bestämt mig att jag ska inte köpa något åkkort på t-banan denna månaden. Vi får se hur länge jag klarar att cykla till och från jobbet varje dag. Är det bra väder blir det nog inte något problem, men regnar det så kommer jag att hata det! Tänkte ta några snygga bilder på min cykel snart så ni får se vilken underbar fin present jag fick när jag fyllde 30 förra året av alla mina kära vänner. En så himla fin present och jag älskar min lila cykel…även om styret lossnade idag 😉

Kramar

Kommentera

