Vaken tidigt…

2 Jun

Jaha, då var det helg och självklart vaknar man tidigt då….som vanligt. Undrar när jag får sova till kl. 12 nångång?!?!?

Har varit vaken sen 0715 idag och kollat på tv-serier och lyssnat på hur det blåser och regnar där utanför mitt fönster. Inget bra väder idag, men det gör inget för då kan jag fixa och dona här hemma hela dagen.

Har nämligen massor av saker jag kan göra hemma. Måste städa hela lägenheten. Försöka att få bort all pollen som kom in under de fantastiska dagarna vi hade när jag hade alla fönster öppna. Sen är det ju ett tag sedan jag tvättade kläder också, så det är inge dum idé att göra detta idag. Hade tänkt att kika igenom min klädkammare i hallen och fixa med alla jackor, skor och allt annat som finns där. Putsa mina vinterskor så de är klara inför vintern, se över alla mina sommarskor och se om det är några klackar som måste till skomakarn och fixas osv osv. Sen tänkte jag faktiskt ha lite hemmaspa och pyssla om mig själv. Ha lite hårinpackning, lite fotbad, fixa mina naglar osv osv. Så det kommer helt enkelt att vara en innehelg denna helgen. Har ju en del filmer och tv-serier jag kan titta på i soffan under en varm filt med en kopp te eller också fortsätta på min bok som jag lästa förra helgen ute på balkongen i solen 🙂

Vad har ni för lördagsplaner? Hu är vädret där ni håller till?

Önskar er alla en underbar lördag!

Kramar

Ett svar to “Vaken tidigt…”

  1. Fabelaktig 2 juni, 2012 den 15:28 #

    Hei min vakre bloggis,
    takk for alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg i det siste, det varmer og gleder enormt… Jeg har slitt litt med å finne tilbake til bloggemodus etter hackingen, men jeg merker bloggegleden igjen er gryende 🙂

    I dag våknet jeg kl 09 da Nala ville opp da 🙂 Jeg har ikke gjort så mye i dag egentlig. Jeg har fått stelt neglene mine og det er vel i grunn det jeg har klart å få gjort *ler*

    Fineste lørdagskvelden til deg! I kveld er det reker og hvitvin med gode venner – så herlig!
    klemklem

Kommentera

