Vilken skön dag

5 Jun

Dagarna blir bara bättre och bättre känner jag. Vakna jättetrött, men sen skinde solen och det var skön temperatur ute, så jag vakna snabbt till liv på min 10 km cykeltur till jobbet. Man blir så pigg och glad av solen och alla fåglar som kvittrar och sjunger och alla blommorna som blommar. Blir helt pirrig i hela kroppen ju 🙂

På jobbet gick det toppen. Fick gjort massa och det är jag glad för. Sen var det en cykeltur hem. Träffade upp Ida på vägen efter 6-7 km och vi powerwalkade hem till mig så jag fick lämna cykeln och byta om till joggingskor. Sen fortsatte vi vår powerwalk. Blev totalt 8 km och jag joggade nästan hela vägen de sista 2 km. Känner att jag har kommit in i nån form för träningsrutin och jag tycker det är kul att träna. Tränar ju inte för att gå ner i vikt eller så, men det är ju trevligt att bli starkare i kroppen och tona till sig lite så man ser tränad ut 🙂 Har faktiskt kommit till det stadiet att jag blir lite ledsen/arg om det inte finns något pass som passar in i min vardag faktiskt. Så som imorn….jag jobbar på den svenska nationaldagen i och med att jag jobbar som norsk resesäljare mot norska kunder. Imorn är ingen röd dag i Norge, därför jobbar jag som vanligt. Hade så lust att gå på ett skivstångspass efter jobbet imorgon, men imorgon finns det inte så många pass över huvudtaget att välja på. Så det får bli en cykeltur hem snabbt och sen en powerwalk igen 🙂

Trodde aldrig i livet att jag skulle tycka det är kul att träna och verkligen vilja träna också 🙂 Det roliga är dock att i och med att jag tränar, så unnar jag mig massor med godis och chips och speciellt choklad. Mitt motto är nämligen: man lever bara en gång och då måste man passa på att leva det ordentligt och till 100%. Därför tränar jag för att må bättre senare i livet, men jag äter också det jag har lust på för att det är gott. Ni tycker kanske det är en konstig tankegang, men jag mår bra och jag tycker det är roligt! jag har faktiskt börjat äta lite sunnare också, det såg ni ju bara på min middagstallrik igår 🙂

Nej, nu tänkte jag slappa lite och kolla en tv-serie, sen blir det sova. Undrar om jagska kle upp mig lite imorgon i och med att det är nationaldagen och så. Får cykla tidigare imorgon då så jag inte blir slut i mina upklädda kläder 🙂

Ha det gött allihopa!

2 svar to “Vilken skön dag”

  1. Litt Slitt & Litt Hvitt 5 juni, 2012 den 22:14 #

    Hei vennen 🙂

    Du er såå flink 🙂 Kjempebra at du trener så mye 🙂 Er så inspirerende å lese, man får lyst til å trene selv også 🙂 Og så herlig å kunne unne seg godis og sjokolade uten å få den typiske dårlige samvittigheten 🙂

    Ha en fin dag i morgen, og kos deg med Sveriges nasjonaldag 🙂
    Klem Lisa 🙂

  2. Fabelaktig 6 juni, 2012 den 08:28 #

    Så flink du er som er så aktiv 🙂
    Ikke sant det er deilig!

    En fin onsdag til deg kjære!
    I dag har jeg en fridag og skal nyte den på Villa Malla, sammen med en god venninne – gleder meg.
    Smil& fine tanker til deg

Kommentera

