Äntligen…

17 Jun

Jeg har varit jätteduktig och inte shoppat något sen 16 maj när jag var  London. Men idag bröt jag rekordet på att inte shoppa. Jag köpte mig regnkläder (som jag behöver när jag cyklar till jobbet om det regnar), en jättefin blus som jag älskar redan, och en jättefin pajform. Och lite andra småsaker så som turkisk bulgur och sådan.  Fick nämligen med mig Yazz på en liten shoppingtur i regnvädret…skulle bli för tråkigt att bara sitta hemma hela dagen.

Köpt på SALT i Farsta Centrum, men blusen är av märket Vila.Endast 250 kronor och jättefina detaljer i ryggen.Och likadana knappar på ärmarna som i ryggen. En lite kortare variant, inte så lång så räcker precis nedanför skärpet om man har ett i byxorna.

Har redan blivit helt kär i blusen, jag tycker ju jättemycket om marinblått och denna var bara helt perfekt och helt klart mig. Jag har liksom inte så många ”blus” typer, endast massa bomullstoppar som är lite mer sportiga liksom.

Regnsätet är från InterSport.Märket är McKinley.Endast 500 kronor för båda jacka och byxor. Och byxorna är långa i benen också 🙂 Så nu är jag redo för regnväder när jag cyklart 🙂

Denna passar ju helt perfekt in i mitt turkosa kök.Kan jag göra min berömda fina paj i 🙂Endast 50 kronor.Och denna hittar ni på AG:s Fyndmarknad i Botkyrka.Finns massor av trevliga saker på den affären, jättebilliga saker.Och nu ville jag bara göra bilderna lite snyggare med lite blommor i 🙂

När vi skulle hem hade solen kommit fram och det blev skönt och varmare. Nu tänkte jag göra lite middag. Blir nog Chili con carne här för jag har tagit fram köttfärs och jag orkar inte ha vanlig köttfärssås och spagetti 🙂

Ha en skön söndagskväll allihopa!

3 svar to “Äntligen…”

  1. teresebfoto 17 juni, 2012 den 18:53 #

    Så mye fint du hadde handlet:) Kjempefine bilder – og skålen passet jo perfekt til vegge;)
    Fin fin søndag til deg
    Klem

  2. Fabelaktig 17 juni, 2012 den 19:03 #

    Hei søte deg, så mye fint du har shoppet 🙂
    Det fatet var lekkert og den toppen var vakker på deg.

    Ang den outleten, den heter Norwegian Oulet og ligger i Vestby.

    Fineste søndagskvelden til deg, vakre.
    Her skal vi bare slappe av og kose oss.

    Smil og fine tanker!
    klem

  3. Litt Slitt & Litt Hvitt - Lisa 17 juni, 2012 den 21:11 #

    Hei søte vennen 🙂

    Så kjempefine klær du har kjøpt deg 🙂 De kledde du veldig godt 🙂 Så moro da man gjør sånne funn 🙂

    Og veldig kjekt med regnklær 🙂

    Den paiformen var jo bare helt nydelig, den fargen elsket jeg 🙂 Nå fikk jeg lyst på pai 🙂

    Men huff, håper det går bra med fingeren din.. Er så vondt å skjære seg. Masse god bedring til deg!

    Klemmer og koser Lisa:)

Kommentera

