Sista middagen i London

23 Aug

För sista middag i London önskade jag en äkta grillmiddag, och det var precis vad jag fick!!

20120823-064030.jpg

Och gissa om jag var nöjd?!? 🙂

Middagen var helt perfekt. Köttet grillat till perfektion av syrrans kille, och tillbehöret fixade jag och syrran helt perfekt!

20120823-064206.jpg

Vi hade grillat biff, grillat majs, en tomatsallad bestående av finhackade tomater, finhackad rödlök, salt och peppar, vi hade potatissallad som syrran lagade (supergod) och så hade vi tzatziki som jag hade lagat. En helt perfekt grillmiddag. Sen hade vi självklart ett riktigt gott rödvin till!!!

Efter maten packade jag och syrran klart for NYC och kollade lite på mastechef US innan vi la oss.

Nu när jag skriver så ligger ja i hotellsängen på The Mave Hotel i NYC som ligger i Flatiron District på Madison Avenue. Klockan är inte 07:00 ännu, men jag är vaken och spänd på vad dagen kommer att bringa med sig. Det är sightseeing som står på agendan idag!

Igår kväll när vi kom till hotellet var vi helt slut efter resan (hade en helvetespassagerare bakom mig som sparkade och slog i stolsryggen 1/4 dels av resan så syrran till slut fick säga till flygvärden annars skulle det ha slutat illa). På hotellet orienterade vi oss lite på kartan vart vi är, byta om kläder och gick ut och åt. Det blev en persisk restaurant och vi åt jättegott lamm!! Sen bar det iväg i säng 🙂

Ska försöka uppdatera så mycket det går, men jag kan inte lova något. Jag är trots allt i NYC och det finns mycket annat att göra här 🙂 Och tyvärr så hinner jag inte kommentera alla andras fina bloggar, men jag har läst de varje kväll innan jag har somnat!!

Ha en fantastisk torsdag!

3 svar to “Sista middagen i London”

  1. Fabelaktig 28 augusti, 2012 den 19:37 #

    Så deilig med en skikkelig bbq middag.

    Har savnet deg, søta! Godt å vite at alt er bra 🙂

    Fineste tirsdagskvelden, søta!
    Her er det snart Greys og strikkepinner!
    klem

  2. Fabelaktig 23 september, 2012 den 20:50 #

    lever du? Ville bare høre om alt var bra 🙂

    • martasvardag 26 september, 2012 den 08:30 #

      Hei hei!
      Jeg lever, bare det at jeg har hatt så utolig mye å gjøre siden jeg kom hjem fra New York både på dagtid og kveldstid. har kjempemye å fortelle, men har bare ikke hatt helt skrivelysten heller de så minutter jeg har hatt en ledig stund. Men jeg skal komme igang nå…det er på tide!
      Klem

Kommentera

